woensdag 20 februari 2008

Vraagje voor een echte collectioneur!

Jah.. sport, het is een passie, een roeping zelf.. Van al dat squashen kan ik er enkel maar vrolijker op worden. Maar deze balsport is niet mijn enige sportieve bezigheid, nee neen, ik heb grotere uitdagingen nodig dan een Lepeltje te vloeren met een in de hoek gericht precisieschot. Daarom ga ik voortaan elke dinsdag meiden gaan vloeren op de judomat en probeer ik me te houden aan mijn donderdagse looptournee. Mijn favoriete sport is echter grootser qua uitdaging. Ik ben eigenlijk een fervent collectioneur (en onder collectioneurs verstaan we elkaar als ik het over een sport heb). Maar postzegels of speelkaarten kunnen me niet boeien. Likken aan zegels waar 4de leeftijdsdames of heroïeke leiders op staan vind ik zelf walgelijk. Ik verzamel wat lijfelijkers, iets dat je zo al eens kunt vastgrijpen, iets met vormen en geuren, en kaartverzamelaars, versta me niet verkeerd. Ik heb het niet over speelkaarten met hun scherpe kantjes en hun chemische afstotelijk fabriekgeurtje, nee mensen. Ik ben een vrouwencollectionneur! En deze week had ik opnieuw prijs, twee in één klap! Beide in mijn bed! Nu, omdat ik het altijd wat moeilijk heb met welke stukken de moeite zijn om bij te houden vraag ik jullie advies. Welk stuk zouden jullie wel eens willen collectioneren? Stem hiernaast!! Amo.

2 opmerkingen:

Annelies en Anneke zei

mister squashking zonderbroekske vergeet er wel bij te vermelden dat op de moment van de 2 vampen in zijn bedde hijzelf in geen straal van 5 km te bekennen was...

Magsi zei

PSYCHOANALYSE VAN AMO...
Hier spreekt een vrouw die weliswaar nooit in de collectie van deze latinlover zal terechtkomen en, gelukkig maar, zeker niet in dit tijdperk. Ik zal echter wel een invloed gehad hebben op hoe deze charmeur naar vrouwen kijkt in zijn leven en dit omdat ik er bij was, tijdens de cruciale fases, wanneer het oedipuscomplex werd uitgevochten en bij de genderbewustwording.
Het valt mij op dat ik toen alles behalve een collectiestuk was, maar eerder verworde tot de persoon die, klemgezet onder zijn rechterarm, jaar na jaar de ontwikkeling van deze spieren van dichtbij kon volgen. Vandaar dan weer de terugkeer naar de judo, vroeg ik mij af?
Soit, ik sta al die vrouwen bij, en nog meer in sportcontexten...